fredag 18 juni 2010

skåpytbehandling.


valde att betsa skåpet mörkt och sedan lacka det med en matt lack. resultatet blev väldans mörkt, inte alls särskilt matt och jag börjar även fundera på om någon knyckt min pensel till någon form av grön färg för när lacken kom på fick den en inte så klädsam grön nyans. om jag någon gång orkar kanske jag slipar av det och gör om men det är inte särskilt troligt. nivåerna på dörren gör all form av slipning ganska jobbig och trixig. jag får nog vara nöjd helt enkelt...
lådan lackade jag men ångrade mig då den blev inte alls särskilt angenäm lackad och heller inte gick i skåpet längre. slipade därför av lacken igen igen och behöll den obehandlad. gör om, gör rätt. mycket har det slipats på detta förbannade skåp. men det är tydligen min favoritsyssla. jao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar