tisdag 1 juni 2010

skåpkött.

jag har köttat skåp de senaste dagarna. idag blev jag färdig!!!!

såhär såg skåpet ut när jag började i helgen. ramen klar och dörren också. bara resten...

fixade en baksida i plywood.

tog en björkbit att göra lådan av då träförrådet var stängt.

sågade till oerhört raka bitar i bandsågen.. hyvlade till dem och...

...tadaa! limmade ihop. och hyvlade lite mer.

sågade till rätt längder.

borrade hål för plugg(eller centrumtappar som vi säger)

sen orkade jag visst inte ta några fler bilder på processen. men den var låååååååååång.
färdigt!

öppet med lådan som sitter som ett smäck.

sen ska jag betsa den till indiska-mörkt när jag fått godkänt.
tjipohej!

3 kommentarer:

  1. Håller med Emma, jättefint!
    Kan förvaras här hemma som du vet.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. jag är stolt över dig! kötta!

    SvaraRadera