tisdag 12 mars 2013

Beacon

Redan i fredags kväll var snön ett minne blott och lördag morgon vaknade jag till sol och varma grader. Planen för dagen var att följa med Mandy till Beacon, det bästa beslutet jag hittills tagit sen jag kom hit. Beacon är en liten stad knappt två timmar med tåg norr om New York längs Hudson River. Mest känd är staden för sitt magnifika konstmuseum som kan ha varit det bästa museum jag någonsin varit på. Jag vet att det börjar låta tjatigt men det slog de andra jag besökt här med hästlängder och jag kan inte ens förklara varför. 
Anledningen till att vi åkte dit var för att en av de butiker Mandy sålt in sin vårkollektion till hade öppningskväll den kvällen så vi slog två flugor i en smäll och besökte museet när vi samtidigt var där. Jag är så himla ledsen över att jag inte tog fler bilder på staden för den var verkligen hur gullig som helst. Längs huvudgatan fanns antikaffär efter antikaffär efter galleri. Vi hittade ett litet hippt ölställe med fantastisk mat där alla människor var hur trevliga som helst och fick en att vilja flytta dit omedelbums. Någon berättade att det var väldigt många kreativa/konstnärs-människor som börjat flytta dit från New York för att komma undan de höga hyrorna i stan och det märktes på något vis. 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar