måndag 4 mars 2013

Slö-söndag

Söndagen inleddes med långfrukost hemma i soffan samtidigt som jag pratade med Sverige och när jag väl någon gång efter lunchtid tog mig ut var det strålande solsken och perfekt stros-väder. Så det var vad jag gjorde, strosade. In till Williamsburg och runt bland lite vintage-affärer där det provades kläder som fick hela tillvaron att gråta. Nästa gång jag kommer till New York ska jag ha pengar till lite mer än hyra, mat och enstaka öl/fika, det var en sak som blev ännu mer säker efter att jag provat detta underverk!


Efter den svåra vintage-tragedin mötte jag upp Maria för kaffe och kaka på mys café/affär/restaurang där vi spenderade några timmar med att prata om livet, som sig bör.


På vägen hem gick jag in i en annan second-handaffär som skulle lägga ner och hade sale men då det inte var någon där som jobbade gick jag mest runt och tog lite kort på allt det gamla...



  



Så måndag igen, dagens lunchställe: Bagel Pub







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar