tisdag 19 mars 2013

Måndagsjävel

Måndagen var en bra jävel. Efter en lugn helg var jag överspeedad med energi och stickade hela två mössor och ett pannband + sydde ihop en redan stickad slips och mössa. Bam!






Sen kom snön. Som vanligt. Och som vanligt inte lite av det heller...


Den senaste veckan har lägenhetens hund varit relativt "övergiven" av sin ägare och som den djurvän jag är kan jag bara inte se på utan har börjat gå ut och gå ganska mycket med henne. Denna kväll sprang vi runt i snön i nästan en timme och lekte levande snögubbar. Jag borde skaffa hund.




Slutligen finns det en sak jag vill säga er om New York som mången människor sagt innan mig. En utav de bästa och samtidigt sämsta sakerna i denna staden är bristen på tvättmaskiner i lägenheterna. Som vi alla sett på film måste man släpa med sig skiten till en laundromat, sitta och stirra på en tvättmaskin tillsammans med massa nötter i några timmar, bli flörtad med, falla handlöst och vara med om livsomvälvande saker, allt på grund av lite smutsig tvätt. 
Så kan man ju fortfarande göra om man vill. 
MEN, för ynka $10 kan man också lämna sin tvätt på vägen till tunnelbanan på morgonen och sen hämta upp den samma kväll hel, ren och vikt i en plastpåse. Tack, Jag vill aldrig mer tvätta själv igen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar