måndag 11 mars 2013

Carlton Arms och Smug

Torsdagkväll var event-kväll. 
Först mötte jag upp Mandy för att gå till ett hotell inne i stan som heter Carlton Arm. Det är inte som vilket hotell som helst utan varje rum är inrett av en konstnär. Denna kvällen hade de öppet hus för 10-15 rum som precis blivit klara och jag blev het blown away av detta ställe! Så dealen hotellet gör är att de låter konstnärerna bo där gratis samtidigt som de jobbar med ett rum. Tjejen som vi träffat och som bjudit in oss är en tysk konstnär och hon hade bott där cirka 6 veckor denna gång. Hennes rum är det första av bilderna. 
























 










Vem som helst kan betala och bo på hotellet som ligger mitt på Manhattan, även om jag kan erkänna att jag inte hade känt mig helt bekväm med att bo i alla rum som vi var inne i....

Efter denna upplevelse gick jag vidare till ett launch party för en tidning som heter SMUG. Det är Maria och hennes mans vänner som jobbar med den och det var så jag hamnade där. Det var kul, träffade roliga människor. Extremt mycket skandinaver överallt och jag blev någorlunda språkförvirrad genom att konstant byta mellan att höra svenska, engelska och norska. Speciellt eftersom jag är sämst på norska till att börja med. 

 



Kvällen avslutades (nästan) med lite kina-mat (fast vi gick en liten stund till en nattklubb efter detta också men det har jag inga bilder på..) på en restaurang inklädd i 1 dollar sedlar.
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar