onsdag 26 maj 2010

skomakaren på andra sidan gatan.

var hos skomakaren idag. som visst inte öppnade förens tio. två gamla äkta skomakar-gubbar stod där bakom disken i den ytterst minimala skomakar-verkstaden. de log lite åt mina skor men tyckte det var jätteroligt. jag var bara tvungen att slipa av lite på klacken så nu lämnar jag in dom imorgon eller på fredag. men det innebär att jag måste göra ovansidan innan dess för att hinna få tillbaka dem i tid. men det är så fantastiskt! imorse kom jag på hur det skulle se ut. bara sådär. apropå ingenting! jag älskar när sånt händer.
dock fick jag typ inget gjort idag. bara göra om gammalt. slipa lite mer, lacka en gång till... segare än döden. ingen bra dag alls. hade mer lust att sitta på sängkanten och stirra in i väggen än att åka till skolan och jobba.
men mot slutet av dagen(kvällen) började jag iaf klippa ut mönster och ett test-tyg till hur själva ovansidan ska se ut. hoppas det blir bra nu bara... lägger upp bilder imorn, är nära en trötthetskollaps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar