måndag 11 februari 2013

Besök av snö och far

Helg igen, och jag är ikapp mitt skrivande i princip. Och med helgen kom snön. Det är modevecka i staden och jag hade fått inbjudan till en visning av ett Universitet men då ovädret var olidligt orkade jag inte stanna i stan så länge efter jobbet utan jag gav upp och åkte hem. 


När jag vaknade igen var stan klädd i vitt. Och den här stan är inte helt gjord för snö.. Solen kom fram och allt började rinna vilket ledde till djupa vattenpölar och mindre översvämmningar i varje gathörn. Blöta fötter alltså.





Sen kom pappa till stan. Det var kul och konstigt att någon kommer och säger hej ett dygn och sen åker igen när man är så långt bort. Vi drack kaffe, åt middag, brunchade, vandrade runt i williamsburg och avslutade med en promenad i Central Park.














Sen åkte pappa och jag var själv igen. Det fantastiska vädret gjorde att jag spenderade ytterligare några timmar i Central Park. Såg barn åka pulka och kasta snöboll, folk som sprangsprangsprang överallt, andra som halkade på grund av dåliga skor, ytterligare några åka nerför en backe i tvättkorgar pga inga pulkor, en socitetstant komma väldigt stylishly klädd med långfärdskidor över axeln och pjäxor på fötterna och senare ännu en tant som åkte skidor i slasksnön på trottoaren utanför parken. Hej New York.






(tant på skidor)






Sen fönstershoppade jag 5th Avenue ner och fotade fönster, kom hem vid sju och var helt slut. Undra på när jag insåg att jag inte ätit sen brunchen! Chip och hej nu börjar en ny vecka med kreativitet!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar