måndag 11 februari 2013

Helghärligheter

Helgen inleddes med födelsedagsmiddag för Maria på fredagkvällen men det tog jag inga kort på, mest för att jag vill verka vara en konstig enstöring som inte har några vänner här. Men jag erkänner: det hände, det var trevligt, det var gott.
Och jaa, då internet hemma fortfarande var dött hade jag inte kunnat kolla upp så mycket vad jag skulle ta mig för när första lediga lördagen väl var här. Men jag visste en grej, Highline Park. Så dit åkte jag på lördagförmiddagen. Snorigt kallt men nästan litelite varmt om man satt i ett hörn i solen. Så det gjorde jag en stund.





Sen tog jag mig illa kvickt till närmaste Starbucks där x antal timmar spenderades för att kolla upp vad jag skulle hitta på plus bland annat. Då kylan ute var mindre behaglig bestämde jag mig för inomhus-aktivitet och drog till ett jättefint gammalt bibliotek vid Bryant Park. På vägen dit hamnade jag oundvikligen vid Times Square. Var för kallt för att fota men tänkte att ni nog har sett det på bild redan och om inte, bara googla!














På söndagen åkte jag ner till Brooklyn Flea market, även detta tillsammans med Maria. Mysig marknad med massor fint, konstigt och godaste dounutsen i stan tydligen.



Helgen var nu officiellt över. Minns faktiskt inte vad jag tog mig för den kvällen. Letade upp internet på något random café kanske..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar