tisdag 19 februari 2013

En helg igen

Okej, jag erkänner. Jag tar färre och färre kort för var dag som går. Jag är ingen natural-born-blogg-tjej. Bara så ni vet. (Snart kommer inlägget där jag guidar er igenom mitt rum för att jag inte har några andra bilder att visa...)
Men än så länge har jag i alla fall lite. 

Vet ni vad jag älskar med New York? Att allt finns här. I fredags åkte vi in en vända till Manhattan och under tiden Mandy träffade vår nya modell fick jag gå till en av knappaffärerna och ta ut knappar till fyra koftor. Det fanns några knappar att välja mellan. Alla typer av knappar. Nästan åtminstone.



Sen kom Mandy och vi gick vidare till ytterligare en där de hade mer färg att välja på. Jösses..




På kvällen hade en kompis till henne vernissage på the Textile Art Center så då var vi där en stund. Älskar att få möjlighet att hänga med alla dessa fantastiska människor och dela deras kreativitet!









I lördags hängde jag med Joanna efter en lååååång sovmorgon. Sen på kvällen skulle jag ta mig till ateljén. Nere i Park Slope. På en lördag. Gick sådär på grund av massa tunnelbanearbeten. Hamnade på denna underbara station. Ser mer obehaglig ut än den är, det var dock det enda kortet jag tog i lördags.


 Vi träffades i studion till slut för att sy ihop det sista och sen med hjälp av Mandys vän kolla ut vilka olika styles vi ville fota dagen därpå.

Och ja, i söndags hade vi fotning. Det var skoj även om jag personligen var lite seg i hjärnan och inte riktigt bidrog så mycket alls.



Så idag har jag fått äran att sitta med de utvalda bilderna och försöka lägga ihop dem till någon form av Lookbook. 
På torsdag börjar mässdagarna så vi kämpar på ett tag till med att få ihop allt till dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar