söndag 24 februari 2013

Mässdagar

I torsdags började marknadsdagarna för Kordal och de andra märkena. De är ett gäng som gått ihop och skapat sin egen plattform att nå kunder samma helg som den stora tradeshowen (capsule) är i stan.
Det var i alla fall en dag jag fick spendera kvalitetstid med mig själv på tunnelbanan en hel del pga av saker som skulle hämtas och fixas i sista sekund all over stan.

Men det var en bra dag på många vis, de andra tjejerna är bästa hänget och jag vill köpa alla deras kläder och smycken för låtsaspengar och bara känna mig fab forever!




Jag hann också dricka kaffe på mysigt café i Soho och hitta en bild på semlor på en reklam för kök. Blev lite lätt sugen....



I fredags behövdes jag inte direkt hos Mandy så då passade jag på att kolla in ( capsule ). För att vara den största mässan i New York blev jag mäkta besviken över hur liten den var efter mässorna i Europa förra året. Gick mest runt och kände mig uttittad då det inte var alls särskilt busy och utställarna verkade ganska uttråkade redan första dagen.





Så jag gick till Mandys och de andras showroom och kom right in time for dress-up/coktail-hour :) Alla provade varandras kläder och drack vin och käkade mängder ost...

(wingthread.tumblr.com)



Sen gick jag på capsule-afterparty. Njöt fri bar och bra musik. Hittade nya tillfälliga vänner. Dansade. Två olika personer kom fram och sa att de lagt märke till mig tidigare på dagen på mässan vilket gjorde mig glad. Kanske inte så underligt då ja, jag gick ganska många varv och nej, mässan var inte särskilt stor.


Åkte vidare till annan fest i Brooklyn med schyssta visuals och annan konst. Träffade ännu fler nya vänner. Hade en bra kväll helt enkelt.



1 kommentar:

  1. Snygg bild på dig Frida!
    Ser jättefint ut på deras egna "mässa"

    SvaraRadera