måndag 11 februari 2013

Var jag kommer spendera en del tid framöver

Så, jag är tillbaka. Fortsätter litegrann i dåtid till jag hunnit ikapp tänker jag. Och för att påminna er, vi är nu på dagen då jag ska åka till stället jag kommer spendera en hel del tid på framöver, Mandys studio. Det är alltså torsdag för en dryg vecka sen.


På väg


Caféet vilket jag redan lyckats bli stammis på. Jag valde det icke-blöta sätet, bara så ni vet.





 Så, studion vilken Mandy delar med sex andra textiltjejer. Kommer nog trivas rätt bra här.







Mina första uppgifter den dagen blev att ta ut mönster. Först en toille som hon tidigare sytt och sen en tröja som hon gillade och hade hittat på second-hand.



Och ja, jag höll minen så gott jag kunde när hon sa att jag skulle lägga till sömsmån på 3/8 of an inch. Inches ja, just det. 






Det var det. Dag ett var avklarad. Firade med en sallad när jag kom hem, helt slut av alla nya intryck.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar