måndag 11 februari 2013

Manhattan igen

Så dag nummer två blev första uppgiften att innan jag kom till studion åka in till Manhattan. Och då inte den mysiga delen jag tidigare besökt utan in mitt i smeten till the Garment District. Missade dock att ta några bilder på vad jag gjorde där, nämligen lät sy två knapphål på två toppar som Mandys stickfabrik inte klarade av att göra. Och tydligen finns det bara ett ställe i hela New York som syr knapphål, låter galet. Dit åkte jag iaf.



Intressanta herrskor som skådades i tunnelbanan.. Ser ni?


Sen väl tillbaka fick jag först klippa ut mönstrena jag gjort dagen innan i trikå och sen mäta av lite prover som kommit från fabriken.


När Mandy sytt upp proverna och mönstrena visade sig vara bra började jag det roliga arbetet att göra rutor över alla mönsterdelar för att vi ska kunna ta ut stickmönster från dem.



'

Det var det, dag två var avklarad och nu tog vi helg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar