tisdag 2 februari 2010

bubblor

nu får vi ta historien ända från början.
igårmorse skrattade jag högt åt att kristins syster hade svårt för digitala klockan.
igårkväll skulle jag sätta mobilen på kvart i sex. jaa, 6.45 blir ju toppen. morgonen kom,
jag gick upp och åt frukost, hade det allmänt härligt som man brukar på morgonen(inte). kom ut och såg den väldiga bilkön nere vid vägen där jag tar bussen. insåg att för att hinna till centralen här i Borås där jag tar bussen mot Göteborg så måste jag gå. väl där upptäcker jag att jamenjahajasså. klockan är inte fem över sju, hon är fem över åtta. varpå jag kom nästan en timme sent till sticklektionen idag :(
men det har jag tagit igen med råge, kanske. började sticka fina bubblor efter ett mönster ur Bonniers stora bok om Handarbete. Superlätt och skoj.
La upp med några varv 2:2 resår först och tanken är att göra ett antal "provlapps-muddar" tror jag. Garnet heter Wendy DK with Wool och är 75% acryl och 25% ull. Jag tycker det är skitfult men hittade det här hemma i 'låddan' och tänkte att vad bättre tillfälle att använda detta än nu?

/fridapaulina


ps. kan i och för sig erkännas att jag tog en överdrivet lång rast från trälektionen för att sticka klart. men snart ska jag ta tag i det och övervinna min rädsla för trä. snart. imorgon kanske.


2 kommentarer: