söndag 21 februari 2010

mastodontinlägg med bildkavalkad

och så hade det gått nästan en vecka igen. alldeles för fort gick den också. skåpet växer men jag vill inte prata om det. vi börjar med röken.

tisdagkväll:

håll i hatten: onsdagMORGON. det var för vackert för att inte förevigas.
onsdagkväll
sen blev det ingen mer rök för himlen har bara varit helt vit. skulle kunna tagit kort på det men det har jag inte...

så för att fortsätta med mitt garnprojekt hade jag ännu en tanke om de här orden som man hela tiden använder. jag gillar ord. (no shit!) och så tänkte jag att oj så fantastiskt det vore om man slapp att alltid bli bedömd som första intryck av sin yta. få en stämpel av vem man är efter hur man ser ut. så då gjorde jag detta kollaget nedan för att illustrera hur orden man använder skulle kunna vara viktigare. vad man säger, vad man tycker vad man uttrycker.


så då tänkte jag att jag ska göra någon form av heltackande huva att fästa mina dikter på och hittade i boken Contemporary Knitting for Textile Artists av Ruth Lee hur man stickar en platt rundel innifrån och ut på strumpstickor. så det började jag med igår. dock hittade jag bara tre stickor istället för fem men det fick helt enkelt gå. enkelt beskrivet kan man säga att jag började med åtta maskor som jag stickade ihop. dessa ökades till 16 maskor i nästa varv och sen för att få det plant ökar man med 16 maskor var tredje varv. ganska logiskt.

så fort jag fått tillräckligt många maskor bytte jag till rundsticka från mitt fantastiskt feminina super-kit knitpro. wohoo, premiärstickning!
ackompenjerad av true blood hos en kompis blev det sticka av. jag ääääääälskar vampyrer, ge mig en, nu!
här är jag nu. det är banne mig lite för långt kvar...

men jag funderar på att låta skåpet vänta lite för detta känns viktigar och roligare just nu. jag är inne i ett bra stickflow. får kanske varva lite. funderar även på att köra lite stickmaskin nåndag för att få lite mer material att fästa mina ord på. vi får la se vad som händer.
och sen tänkte jag bara påpeka en grej: fy bubblan vad mycket snö!!!!

tjiip!

2 kommentarer:

  1. Jag har seriösa tankar på att göra ett riktigt hårdrocksfodral till mina stickor. Det där med rosa är liksom inte riktigt min grej...

    Döskallar, någon?

    Annars ser det stabilt ut. Hoppas att du inte stickar så mycket att du inte kommer på föreläsning i morgon bara :D

    SvaraRadera
  2. för jag gillar ju rosa väldigt mycket. för att jag är sådär väldigt feminin. *ironiskylt

    nejdå. föreläsning=sticka. eller? jag borde nog komma och snickra på morgonen med. kanske. jooo. åhhh, vad jag inte kan planera mitt liv. först och främst borde jag sooooova. nån gång.

    SvaraRadera