fredag 12 februari 2010

ord ord ord.

idag har varit en tämligen ineffektiv dag. skäms på mig! råkade bädda ner mig själv med datorn i sängen imorse och ramlade ur två timmar senare.... tids nog tog jag mig iväg in mot staden(Borås) i allen fallen. skulle gå till studentbokhandeln som såklart stängde redan vi två för att det var fredag. tusan. så då blev det bara två ärenden gjorda:

1. hitta VERDA på Ica

2. skriva ut saker och ting på THS

jag ska dock försöka hålla bloggen mindre kaosartad än mitt huvud så jag tar bara mina skolprojekt här även om jag nu måste yppa den lilla detaljen att jag såg till att vara ensam i datasalen innan jag skrev ut bilder till mitt kollektionsprojekt. say no more.

men sååå, mitt ordexperiment ska påbörjas. jag har skrivit ut ord. och mer bilder till research/moodboard. den ska bli kreativ till slut! nån gång.



dagens flyktiga rök utanför min dörr...

sen då ska det på ett eller annat sätt bli ord av allt det här. virkat? stickat? garnteknikiserat på något sätt... och kanske stärkt.

och just jaa! jag höll på att glömma! jösses vad ja
g är borta. jag kom ju till värsta slutsatsen på bussen hem igår! det händer mycket på bussen :)
såhär. jag satt där med min virknål och försökte virka ohohohoh. jaha tänker ni, det verkar ju relativt normalt. jovars. men det gick sådär. nu ska jag ta en bild, vänta...
där.. och den som kan läsa vad det står får en chokladbit. inte. jag skrev ju det förut. men vad jag kom fram till var att den här lilla krulledutten var ändå lite snajsig. det kan ju bli en alternativ spets. (satte jag inte t.o.m dit en spets på min moodboard allt!) så, det kan hända att det viktiga kanske inte är att alla andra ska kunna se vad som står skrivet utan det viktiga kanske är min egna process när jag "skriver". det kommer bli estetiskt tilltalande i form av alternativa spetsar? vem vet vad som kommer bli.
jag kommer använda mig av fragment från både bob hanssons dikter och mina egna i detta projekt. det kommer bli stort det här, ni kan aldrig ana :)


tjillevippp!

2 kommentarer:

  1. ÅH! Jag blir så NYFIKEN på det där PROJEKTET du håller på med, det som du var tvungen att vara ensam i datasalen för att arbeta med!

    SvaraRadera