fredag 12 februari 2010

jag måste bara säga som jag sagt till alla jag pratat med sen igår: JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA KLASSKOMPISAR! jag blev verkligen så himla jättepigg av att komma till skolan och träffa er alla, ingen sjukdom kvar i min kropp alls, nästan. tack! med tanke på allt kreativt kaos jag berättat om här hemma (har en tendens att kalla det kreativt kaos istället för något annat) borde min moodboard blivit fantastisk. men det blev det inte men det gör ingenting. för det är ett moodboard och det gör man ju bara för sin egna skull. så säger jag i alla fall. 'ord som makt och tröst' är temat. då kör vi då.sen när jag åkt hem (f.ö en skrattig bussresa med kristin och ulf) och kommit så långt som på buss 2 här i borås så glömde tankspridda frida att plinga när hon skulle av. det händer ibland. jag är ganska tankspridd. ofta. men i alla fall. inget ont som inte för något gott med sig. jag såg mina vackra (enligt mig då) skorstenar från en helt ny vinkel. och himlen var sådär iskallt blå och röken alldeles vit och flyktig och föränderlig och otroligt vacker. så det går rakt in på min moodboard såklart. för det talade ordet är likt rök ganska flyktigt. tolkningsfrihet kallas det. idag tog jag en lugn morgon för att kurera mig helt och snart ska jag åka inåt stan(Borås) och fixa lite nödvändigheter för mitt skapande, skriva ut bilder på Textilhögskolan och kanske, om jag varit en duktig flicka, äta lite sushi.

peace out!

2 kommentarer:

  1. Kul att du känner så. Jag tycker att det är en självklarhet! Puss på dig.

    SvaraRadera
  2. Kul att vi kan roa dig lite :) Skönt att du mår bättre nu.

    SvaraRadera