onsdag 24 februari 2010

snart så....

varifrån idén kom till att helt plötsligt sticka en stor jag-vet-inte-vad/slängkappa/sektplagg minns jag inte riktigt men jag erkänner mig själv vara lite dum i huvudet. visst, efter ca fyra HELA dagar (varit igång sen halv sex imorse) börjar det ta sig. har precis lagt de skrivstilsskrivna orden och "huvan" på stärkning. spänd på resultatet. bara att sy fast de sista orden imorgon då. innan 9:10. vi får la se om jag lyckas.
skåpet står där skåpet ska stå, dvs orört sen i fredags. men jag har hört att det finns en månad som heter maj.


nu: bilder


sticka på maskin är tålamodskrävande. ca en timme gick till misslyckade uppläggningsförsök innan jag och marre var vänner
sen så, var upplägget fixat och tyngderna hängda, puh!
då händer givetvis sånt här efter ett tag. och ganska ofta. maskorna faller. snark.
och till slut går garnet av och maskorna faller på riktigt. men det är då man säger att det var bra för idag. tack marre!
sen skulle dikten på, sysysy.
färdig, typ. bara huvan och dikt no. 2 kvar.
huvan på tork efter stärkelse. tvivlar på att det funkar.
dikt på tork dock i oordning...

nu får man väl ändå sova ett par timmar. ger en analys på skiten en annan dag. känner att jag inte skulle ge en rättvis sådan i detta tillstånd :)

tjipohej!

2 kommentarer:

  1. Haha, det låter som den Frida jag känner. :) Du är fantastisk!

    SvaraRadera
  2. Jag skymtar en alldeles fantastisk handduk i bakgrunden av sista bilden, jag...

    Jösses Frida, vilket projekt! Inte bara en fantstisk skåpsdörr, utan även en slängkappa... Och jag som tyckte att JAG fick kort om tid...

    SvaraRadera