måndag 8 februari 2010

kreativt kaos och beslutsångest

idag har det sågats en hel del men det glömmer jag jämt ta kort på. det går verkligen framåt tror jag. jag förvånar mig själv. bra!

men framförallt har det sen i helgen varit ett evigt velande med vad tusan jag ska göra som eget projekt i garn. ska jag verkligen göra ett par vantar? njajoaenejja? det är ju så tråkigt att jag kanske riskerar att dö. det är inte riktigt min grej. jag kanske borde utmana mig. eller så kanske jag inte borde det?

i vilket fall som helst hade vi virkning på schemat idag och jag total-safeade och virkade min favoritspets jag lärde m
ig i mitt senaste projekt i garnkursen i höstas. men nu i svart. me like! (ja, jag gillar det lite svart) men sååå. när jag satt där och virkade och insåg att jag verkligen ÄLSKAR att virka (don't even get me started) så kom jag på att det är självklart. jag ska göra det som gör mig lycklig. det må vara att välja den enkla vägen men ibland måste man få göra det tycker jag. speciellt eftersom jag tänker mig använda det jag gör nu till något annat. aja. ni vet jag måste alltid vara lite överallt och pilla på allt.

så efter skolan tog jag mig till göteborgs bibliotek för att låna lite böcker att inspireras av. (en liten parentes var att jag igår efter mycket om och men tog mig den långa färden till borås bibliotek för att låna dessa böcker för att väl där inse att de hade stängt t.o.m 1 mars. mantackar!)
kanske inte den typen av böcker ni trott, nu blir ni allt bra nyfikna va?

när jag äntligen kom hem ikväll blev det dags att plöja tidningar till ögona blödde och tillräckligt med inspiration var samlad.
oj så stökigt det alltid ska bli när man är kreativ :(
imorgon känns som en bra dag att börja moodboard på riktigt tror jag.


yo.

1 kommentar:

  1. Hej Frida!
    Vi har undrat var du hållit hus nu ett par dagar. Fortfarande kreativt kaos, eller börjar det ordna upp sig? Sjuk?

    /Stina

    SvaraRadera